Development Center
Development Center
Dzięki metodzie Development Center możemy diagnozować kompetencje i potencjał pracowników, a następnie określać plany rozwojowe dla badanych osób. Każdorazowo wspólnie z klientem opracowujemy kryteria badanych kompetencji tak, aby odpowiadały one potrzebom organizacji.
Diagnostyczność wyników uzyskujemy poprzez:
- opisanie kluczowych kryteriów oceny – kompetencji poprzez zachowania,
- badanie każdej kompetencji w trakcie przynajmniej 2 ćwiczeń,
- obserwację maksymalnie 2 uczestników przez 1 asesora,
- grupa uczestników liczy 4–8 osób,
- w ciągu 1 sesji badamy do 8 kompetencji.
Oceniamy między innymi takie kompetencje, jak:
- komunikatywność,
- umiejętność wywierania wpływu,
- umiejętność współpracy w grupie,
- umiejętności przywódcze,
- orientacja na rezultat,
- orientacja na klienta,
- orientacja na zmiany,
- inne, wskazane przez klienta.
Potencjał pracowników badamy wykorzystując różnorodne zadania, między innymi:
- ćwiczenie grupowe – z rolami, bez ról,
- ćwiczenie w parach,
- ćwiczenie indywidualne,
- ćwiczenie pisemne – koszyk zadań, studium przypadku,
- prezentację do zespołu,
- wywiad kompetencyjny.